Hei!

Du er blitt automatisk logget inn

Det er mange gode grunner til å registrere en profil hos eBillett. For eksempel:
  • Synk billetter til mobil
  • Historikk tidligere kjøp
  • Kjappere kjøp
  • Lojalitetspoeng
  • Gratis ferieklubb
Les mer om eBillett-profil
Ny Bruker / Logg inn

Hjelp og støtte

Sikkerhetshull i Java

Det har i den siste tiden stått en del i media om alvorlige sikkerhetshull i Java og det er anbefalt å deaktivere dette i nettleseren. Flere banker og kortustedere benytter Java i sin løsning for autentisering av kortholder (3D-secure) ved netthandel. Ta kontakt med din bank/kortutsteder for å høre hvordan du skal forholde deg i forhold til sikker betaling ved netthandel.

Oracle har sluppet en fiks for Java som skal rette disse sikkerhetshullene. BankID sier dette: https://www.bankid.no/Presse-og-nyheter/Nyhetsarkiv/2013/Sikkerhetshull-tettet---oppdater-til-ny-Java-versjon

På disse sidene vil du finne informasjon, hjelp og svar på ofte spurte spørsmål. Dersom du ikke får svar på det du lurer på her så send oss en epost, så skal vi hjelpe deg.

Innhold:

Betaling / 3D-secure
Ofte Stilte Spørsmål
Kontakt oss

Betaling / 3D-secure

Vår tjeneste benytter seg av betalingsløsning fra Nets for trygg og pålitelig betaling. Denne løsningen bruker 3D-secure. Dette er en løsning for å autentisere deg som kortholder og gir deg økt sikkerhet når du benytter kortet ditt i netthandel.

Løsningen er utarbeidet i samarbeid mellom bankene og kortselskapene og er en del av «Verified by Visa» og «MasterCard SecureCode».

Hvis din kortutsteder benytter seg av 3D-secure vil du etter å ha lagt inn kortinformasjon bli sendt til en ny side for autentisering. Hvordan selve autentiseringen gjøres er litt forskjellig fra bank til bank. Enkelte banker benytter et enkelt passord mens andre banker bruker kodekalkulatorer, f.eks. BankID.

Dersom du er usikker på hvordan du skal autentisere deg, ta kontakt med din kortutsteder/bank.

Du kan lese mer her:
http://www.visa.no/no/kort_for_personer/handle_pa_internett/verified_by_visa.aspx
http://www.mastercard.com/no/merchant/securecode.html
https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/Slik-fungerer-BankID/

Ofte Stilte Spørsmål

Jeg er usikker på om billettkjøpet ble gjennomført.
Det oppstod en feil etter jeg la inn kortinformasjon, det er trukket fra konto og jeg har ikke fått billett.
Kjøpet ble gjennomført, jeg fikk opp kvittering men jeg har ikke fått billettene på epost.
Jeg får beskjed om at kortet er avvist av kortutsteder, men jeg vet jeg har dekning på konto.
Etter at jeg har lagt inn kortinformasjon får jeg spørsmål om passord/kode. Jeg har ikke noe passord/kode.
Jeg har kjøpt billett men kan ikke dra likevel, hvordan får jeg refundert kjøpet?
Jeg har kjøpt billett til feil dag/feil plass, hvordan kan jeg få byttet?
Tidsavbrudd
Avbrutt Billettkjøp

Det oppstod en feil etter jeg la inn kortinformasjon, det er trukket fra konto og jeg har ikke fått billett.
Dersom det oppstår en feil etter at vi har trukket beløpet fra konto tilbakefører vi det umiddelbart. Dessverre fungerer betalingssystemene slik at beløpet kan bli stående reservert på konto i opptil 2-3 virkedager før det blir disponibelt igjen. Men pengene får du tilbake og du kan trykt forsøke å kjøpe på nytt. Dersom du mot formodning ikke skulle ha pengene tilbake etter 2-3 virkedager (ikke helg og helligdager medregnet) så kan du ta kontakt med oss så sjekker vi det.

Kjøpet ble gjennomført, jeg fikk opp kvittering men jeg har ikke fått billettene på epost.
Dette skyldes som oftest en av to ting. Enten er epost-adressen skrevet feil eller så har eposten blitt stoppet av spamfilter, enten i din epostklient eller hos nettleverandørens/jobbens spamfilter. Sjekk spamboks om du finner den der. Hvis du fortsatt ikke finner den, send oss en epost hvor du oppgir:
- Hvor forestillingen/arrangementet skal finne sted
- Arrangementets tittel og dato
- Epost-adresse
- De 4 siste sifrene i kortnummeret du benyttet ved betaling

Jeg får beskjed om at kortet er avvist av kortutsteder, men jeg vet jeg har dekning på konto.
Transaksjonen kan bli avvist av kortutsteder (bank) av ulike grunner. Vi får ingen nærmere forklaring, bare beskjed om at vi ikke kan få trekke beløpet. Av og til kan det skyldes lokale problemer hos banken. Ta kontakt med dem, eller vent og prøv igjen litt senere.

Etter at jeg har lagt inn kortinformasjon får jeg spørsmål om passord/kode. Jeg har ikke noe passord/kode.
Vi benytter 3D-secure i betalingsløsningen. Dette er en løsning bankene og kortselskapene har gått sammen om for å øke sikkerheten for deg ved netthandel. Det er litt forskjellig fra bank til bank hvordan autentiseringen gjøres. Ta kontakt med din bank/kortutsteder for å få informasjon.

Jeg har kjøpt billett men kan ikke dra likevel, hvordan får jeg refundert kjøpet?
Om billettkjøp kan refunderes bestemmes arrangør. Ta kontakt med dem og hør hvordan de stiller seg. De vil eventuelt ta kontakt med oss for å gjøre refunderingen.

Jeg har kjøpt billett til feil dag/feil plass, hvordan kan jeg få byttet? Måten dette håndteres på er at du kjøper nye billetter til riktig dag/plass så refunderer vi det kjøpet du har gjort. Send oss en epost, så hjelper vi deg med. Dette kan du også gjøre hos de fleste arrangørene som har fast utsalgssted.

Tidsavbrudd:
Dersom du bruker for lang tid ved valg av sete til forestillinger hvor det er nummererte seter eller bordplasseringer, vil du bli «kastet» ut av handleprosessen og må starte på nytt. Tidsavbrudd skjer automatisk etter 1 minutt. På samme måte vil du kunne bli utsatt for tidsavbrudd i avslutning av billettkjøpet ved belastning av ditt kredittkort. Dette kan skyldes manglende eller utilfredsstillende respons fra din bankforbindelse, dårlig bredbåndlinje eller annet som medfører for lang bruk av tid i betalingsprosessen.
Du vil da måtte starte billettkjøpet på nytt.

Avbrutt billettkjøp:
Avbrutt billettkjøp kan medføre at setevalg er midlertidig låst i 15 minutter. Når du avbryter billettkjøp og begynner på nytt, eller for eksempel ved situasjoner som medfører tidsavbrudd, vil de seter du har begynt å kjøpe være opptatt i 15 minutter før de blir frigitt for nytt kjøp.

Kontakt oss

Vi hjelper deg hvis du ikke har funnet svar på det du lurer på. Det enkleste er å sende oss en epost til [email protected].

Jo mer informasjon du kan gi oss om din henvendelse, jo enklere blir det for oss å hjelpe. Informasjon vi setter pris på er hvilken kino/kulturhus/arrangør det gjelder, forestilling og dato, de 4 siste sifrene i kortnummer dersom vi skal sjekke billettkjøp, etc. Hvis du får en feilmelding vil det hjelpe veldig om du så nøyaktig som mulig kan angi meldingen.