Kjøpsbetingelser

Generelt

eBillett er en tjeneste for formidling av billetter på nett og mobil levert av Dialog eXe. Formidlingen av billetter skjer på vegne av våre kunder (billettutsteder).

Priser

Billettpriser er satt av billettutsteder. For enkelte typer rabatterte billetter, for eksempel studentrabatt, kan bevis kreves ved innslipp. Dersom du har spørsmål om pris og hvilke vilkår som gjelder for ulike rabatterte priser kan du ta kontakt direkte med billettutsteder.

Formidlingsgebyr

eBillett tar et gebyr for å formidle billetter. Dette kan variere fra billettutsteder til billettutsteder eller arrangement til arrangement. Formidlingsgebyret fastsettes etter avtale med billettutsteder.

Leveranse

Alle billetter formidlet gjennom eBillett er elektroniske. Billetter vil bli levert til epostadressen som oppgis ved kjøp. Dersom det benyttes profil ved kjøp vil billettene også være tilgjengelig på «Min side», https://ebillett.no og i mobilappen. Alle kjøp gjort i mobilapp knyttes automatisk til profil.

Billetten må medbringes til arrangementet, enten som utskrift eller på mobil.

Bekreftelse på sms er kun en bekreftelse på at kjøpet er gjennomført og kan ikke benyttes som billett.

Kjøpers ansvar

Billetter anses som et verdipapir og må håndteres deretter. Det er kjøperens ansvar å sørge for at billetter ikke havner i andres hender. Dette gjelder både utskrifter og elektroniske billetter.

Hver billett har en unik ID som identifiserer billetten i form av et tall, en strekkode og en QR-kode på selve billetten. Disse må under ingen omstendigheter deles med andre. Det betyr at ingen av disse elementene må være synlig på eventuelle bilder som vises på nett eller i andre fora.

Videresalg og andrehåndsskjøp

eBillett bistår ikke ved videresalg av billetter. Eventuelle videresalg må innehaver av billett håndtere selv. Husk at det etter Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer ikke er lov å selge billetter til høyere pris enn pålydende.

Andrehåndskjøp av billetter står for kjøpers egen risiko. eBillett kan ikke bistå med å verifisere billettens gyldighet. Selv om billetten skulle være gyldig på kjøpstidspunktet kan samme billett være solgt til flere og kjøper kan risikere å ikke komme inn på arrangement fordi billetten allerede er brukt.

Refusjon

Det er etter kjøpsloven ikke angrerett på kjøp av billetter, dette gjelder også billetter kjøpt på nett eller på mobil. Det er dermed i utgangspunktet ikke refusjon på billettkjøp gjort gjennom eBillett. Dersom noe skulle oppstå som gjør at man ønsker å få refundert sitt billettkjøp ber vi om at det tas kontakt med billettutsteder.

Du kan lese mer om dette her: https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/kultur/

Avlysning

Dersom arrangementet avlyses har billettkjøper i utgangspunktet krav på å få refundert sitt billettkjøp. eBillett vil i slike tilfeller bistå billettutsteder med å refundere billettkjøp og tilbakeføre penger.

Håndtering av opplysninger

Som et minstekrav til opplysninger om billettkjøper krever eBillett at en gyldig epost-adresse oppgis. Denne brukes kun til å sende ut billetter samt til å meddele viktig informasjon vedrørende arrangementet billettkjøpet gjelder.

Billettkjøper mottar kun informasjon om andre arrangementer enn det de har kjøpt til hvis de eksplisitt har samtykket til dette under kjøpet.

eBillett deler ikke ut dine opplysninger til en tredjepart under noen omstendigheter.