Aktuell informasjon om coronaviruset • Les mer her

Aktuell informasjon om coronaviruset

Som følge av coronaviruset og tiltakene fra myndighetene er det mange arrangementer og forestillinger som ikke kan avholdes. Arrangørene jobber i disse dager med å finne ut hvordan de skal håndtere dette. eBillett forholder seg til det hver enkelt arrangør bestemmer seg for å gjøre. Her er noen spørsmål og svar i forbindelse med dette.

Jeg har ikke fått beskjed om avlysning eller flytting av arrangement?

Hele landet berørt, og det betyr at tusenvis av arrangementer enten må avlyses eller flyttes.

Kulturhus, scener, kinoer, idrettsforeninger, korps, teaterlag, artistbyråer og alle andre som jobber med å levere gode opplevelser, må se om og når de kan gjøre dette.

Dette er en komplisert kabal som det vil ta noe tid å få lagt på nytt.

Når det er avgjort hva som skal gjøres med arrangementet du har billett(er) til, vil du få melding om dette fra arrangøren.

Jeg har fått beskjed om at arrangement avlyses og billettkjøp refunderes. Når får jeg pengene tilbake?

Som følge av stor pågang er behandlingstiden for refusjoner og avlysninger lengre enn hva den normalt er (2-5 virkedager). Dersom du ikke har fått penger tilbake innen to uker etter at du har fått beskjed om avlysning, kan du ta kontakt med oss. Se under hvilken informasjon du må sende med.

Vær også obs på at i noen tilfeller vil beløpet føres tilbake på samme dato som kjøpet ble foretatt.

Dersom kjøpet ble gjort med kredittkort vil refusjonen som regel skje direkte til kredittkortselskapet, og beløpet blir kreditert på den neste fakturaen din.

Det har vært en kaotisk situasjon, og det kan være enkelt arrangementer hvor arrangør feilaktig har sendt ut feilaktige beskjeder før endelig avgjørelse om flytting eller avlysning er tatt.

Vi ber om, og håper på, forståelse for at dette er en krevende situasjon, både for eBillett og alle arrangørene.

Jeg har fått beskjed om at arrangementet flyttes og billettkjøpet mitt kan refunderes hvis jeg ikke vil beholde billettene min. Hva gjør jeg?

Send melding til [email protected] om at du ønsker refundering, og oppgi:

- sted/hvor
- tittel på arrangement
- dato
- antall billetter
- mailadresse (hvis du kjøpte billettene med en annen mailadresse enn den du sender fra)
- de 4 siste sifrene i kredittkortnummeret (som er de 16 tallene på forsiden av ditt kort, ikke bankkontonummeret ditt)

Jeg ser at jeg har fått tilbake mindre enn det jeg betalte?

Du har fått tilbakebetalt for selve billettprisen.

eBillett tar 5 kr pr billett i formidlingsavgift. I tillegg må arrangør betale en transaksjonskostnad for selve betalingen på 2,8 prosent av billettprisen. Noen arrangører kalkulerer dette inn i billettprisen. Andre legger den til i formidlingsavgiften du betaler.

Vår avgift på 5 kr pr billett, går til å holde systemet oppe og til å yte service til arrangører som er våre kunder. En stor del av pengene går også til videreutvikling som letter kjøpeprosessen for billettkjøperne. Bla. har vi utviklet ebillett-appen for disse midlene.

I tillegg har vi en 24/7 support overfor deg som billettkjøper gjennom [email protected] Her kan du henvende deg hele døgnet med spørsmål om billettkjøpet -slik du gjør nå😉 Kanskje har du ikke fått tilsendt billettmail pga feil mailadresse? Kanskje får du ikke billettene fram i appen? Kanskje har du kjøpt til feil dato eller til feil seterad? Ved feilkjøp kan du kjøpe på nytt og så får du slettet og refundert det første kjøpet etterpå. (minus evt. avgifter).

Formidlingsavgiften refunderes ikke siden dette er en tjeneste som allerede er levert fra oss til deg.

Jeg brukte gavekort når jeg betalte. Får jeg disse pengene tilbake?

Den delen av billettkjøpet som var belastet gavekort blir tilbakeført til gavekortet igjen. Dersom du ikke lengre har gavekortet så ta kontakt med [email protected] så sender vi deg den informasjonen du trenger for å bruke gavekortet på nytt.

Jeg har et annet spørsmål?

Da må du henvende deg til arrangøren.